Translate

Thursday, August 5, 2010

Apa perasaan kau org bila...part 2

Assalammualaikum..

Entry Part 2 tak menunggu lama sebab dah mmg ada intipatinya. Tinggal nak dihamburkan saja..

Part 2 ni warna merah sebab sangat mengangkat kemarahan aku ke tahap paling teratas sehingga boleh dirasuk syaitan yang akan menyesatkan aku ke jalan yang tidak benar dan tidak matang. Tapi syukur, aku masih waras. Tapi aku nak luahkan untuk menjadi pengajaran pada kita semua.

Apa perasaan kau org bila SAUDARA kau org mengutuk org yang kau sayang, yang mempunyai pertalian darah yang sangat kuat dengan kau org di FACEBOOK? oklah, utk lebih terus terang, apa perasaan kau org bila SAUDARA kau sendiri kutuk ABAH kau kat FACEBOOK yang aku tak taulah boleh diakses oleh semua kawan2 dia atau tidak.

Ini berlaku tahun lepas, sebelum aku add SAUDARA itu di facebook. Bila aku add SAUDARA itu tahun ni, dalam bulan lepas, mungkin dia terlupa hal gambar ABAH aku yang mrk kutuk tu, terus approve aku masuk dalam friend's list dia. Aku tak sedar pasal gambar tu sehinggalah pagi ini yang telah diberitahu oleh adik aku. Good job adik.

Bukan setakat satu gambar, tapi 3 gambar ABAH aku mrk kutuk..walaupun satu gambar tu takde muka ABAH aku, tapi ABAH aku terkena jugak. Kau rasa macammana bila ABAH kau senang2 dikutuk oleh SAUDARA kau sendiri. Tak ke menggigil tangan dan kaki kau nak menampar dan menendang org yang kutuk ABAH kau tu? ada waras ke otak pengutuk tu nak mengutuk ABAH aku terang2 kat facebook? ada rasa kemanusiaan ke pengutuk tu nak mengutuk ABAH aku tanpa fikir anak dia akan baca kutukan itu? pengutuk tu ingat anak "pakcik kesayangan" yang mrk gelarkan ABAH aku tu akan join sama kutuk ke?

By the way anak2 "pakcik kesayangan" kau org tu takdelah kampung sgt sampai takde facebook, cuma kau org yang tak cari, atau mungkin tak kuasa nak mencari. Kalau tak aku cari kau org sebab memikirkan facebook sebelah ABAH aku je yang ramai aku add, tapi sebelah EMAK aku takde pun aku jumpa, takdelah aku jumpa kau org dan gambar kutukan pasal ABAH aku tu pun aku tak tau sampai bila-bila. Maka aku cari dan cari lalu aku jumpa. Aku rasa gembira kerana dapat jugak jumpa kau org walaupun hanya dalam facebook. Tapi, tak sangka sebelum aku jumpa kau org tu, kutukan kau org tu sangat hebat lancarnya.

Apa perasaan kau org kalau aku kutuk ABAH kau org dan tag salah seorg pengutuk kat punggung ABAH kau org?

**Aku nak sangat tahu apa perasaan kau org mengutuk ABAH aku???????????????????????????**

10 comments:

  1. Kasik tunjal pale dia laju-laju we..

    Ni sape yang sangat kurang ajaran mak bapak nih we?? Jom ramai-ramai kita kutuk dia plak.. Nak kutuk mak bapak dia, mak bapak dia tak bersalah (kot).. Sebab manusia macam ni memang tak makan diajar...

    ReplyDelete
  2. haha...mmg dah rasa nak tampar2 je dah..takde setakat tunjal2 der..

    aku tak taula..mak bapak baik, tiba tang anak cam ha***....geram aku dibuatnye...aku ngan akak aku mmg bengang habih la...lepas je akak aku bagi komen kat salah satu gmbr tu, terus je privatekan gmbr tu dari kitorg...tambah kutuk lagi la kot...geram giler aa ngan dia...huh...

    ReplyDelete
  3. huhu...kalau ikut hati, mmg begitulah..tapi, masih ada akal yg waras....jadi, boleh berfikir lagi.......haih...ntah ape2 ntah kan...pengajaran utk semua dan diri aku jugak...

    ReplyDelete
  4. haih ni la dia...riot konon, riot apa bendanya kalu hal mak abah orang lain pun boleh nk buat main2. kalaupun ko tak suka, senyap2 sudahlah. takkan nk bgtau satu dunia kot. ye lah, korang tu je lah yg best, urban, hip, hop, terkini, sensasi, sexy. rasanya orang luar kl je perangai mcm ni, orang yg sedia duduk di kl ni kool je kitorang. ada fb pun xde la jakun nk ingat konon2 orang lain xde. ada fb guna untuk kebaikan, merapatkan silaturrahim, bukan utk kutuk2 org pastu harap2 orang yg dikutuk tu xde fb. tak ke jakun tu. haih...mmg we all ni ALL SHINY and HOLLY...

    ReplyDelete
  5. hahahaha...mmgla we all SHINY and HOLLY..kalau tak, takkanla dia mention kan..hehe...

    ntahnye, gila ape pikir org lain takde fb...urban sgtla tu..haih...mmg jakun pun...tak taulah nak habaq ape dgn org yg perasan bagus dan perfect dan urban sgt nih..haih...

    ReplyDelete
  6. 1) good job adik!! berkat rajin menyelongkar semua album gambar semua org dlm fren's list.. teehee
    2) tunjal? sakit jari la. pakai tumit bole?
    3) shiny ang hoLy. holly nama org. ataupun nama wood. kalau suci, HOLY. hahaha riot salah eja. jakun.
    4) Facebook? ape tu? Makanan???

    gegegegegegegege~ @.@

    ReplyDelete
  7. haha...ko la..cyberstalking her..haih..tak senonoh mizah ni buat jenayah cyber..hakhakhak...

    yela teacher, sori salah eja hoLy..

    bukan makanan la..facebook tu mukabuku..teacher ni tak paham pulak ke..kan terer BI..hakhakhak...

    ReplyDelete
  8. patut la...mizah adam cyberstalk dia...err bukan ke letak gmbr dlm fb (bukan makanan) tu utk semua orang yg kita add tu tgk? kalu itu mcm, semua org telah cyberstalk semua orang lah...eee apa ni stalk2

    ReplyDelete
  9. ha ha ha....pendek kata sape yg tgk profile fb seseorg tu, dipanggillah stalker la..ha ha ha...gilo apo..kalau gitu, baik takyah letak apa2 kat fb kau, tak pun kau tak payah create pun fb kau tu..huh...psiko!

    ReplyDelete